Forårsmesse i Skælskør

Skælskør: Søndag den 12. marts klokken 10 til 16 inviterer Skælskør Erhvervsforening til forårsmesse. Det sker i Det Røde Pakhus på havnen, hvor 22 medlemmer har gjort klar med flotte udstillinger og gode messetilbud.

For kun 25 kroner kan gæsterne komme ind til messestemningen i pakhuset, hvor der vil være smagsprøver på vin, kager, pølser og meget andet fra de 22 udstillere.

Allerede udenfor kan du få et godt messetilbud af byens Citroën-forhandler. Ved siden af har Skælskør Fiskehus parkeret fiskehandlerbilen og er klar med at friste gæsterne med friske varer fra fiskehandleren.

Ingen messe uden modeshow. Så alle stadeholdere, der kan klæde en mannequin på, vil to gange i løbet af søndagen, klokken 12.00 og 14.00, give et godt indtryk af, hvad der bliver forårets nye mode inden for netop deres felt.

Flere gange i løbet af dagen vil du også kunne vinde gode præmier fra deltagerne. Alle indgangsbilletter er nummerede, så der kan blive trukket lod om fine præmier.

Hvis smagsprøverne ikke er nok til at stille sulten, sørger Kobæk Strand Hotel & Konference for en lækker anretning eller kaffe, te og kage, der kan nydes i caféhjørnet. Lige ved side af har Skælskør Erhvervsforening fyldt salgsbaren op med friske drikkevarer fra Harboes Bryggeri.

Håber på ny tradition

Tidligere stod den kulturelle forening Skælskør År2000 for en årlig messe i Skælskør Hallen, hvor foreninger, butikker og andre erhverv en enkelt søndag i marts kunne vise sig frem for flere end 1000 gæster.

Men coronaen tog pusten ud af arbejdsgruppen i det regi, så der ikke har været holdt messe i to år.

– Jeg havde talt med flere her i Algade, som savnede messen, så luftede forsigtigt ideen om en forårsmesse i Det Røde Pakhus på et morgenmøde i erhvervsforeningen i december, fortæller Yvonne Nielsen, der er indehaver af Butik-Mille på Algade i Skælskør.

Ideen blev vel modtaget, men julen og juletravlheden stod for døren, så først efter nytår kom der skred i messeplanerne.

– Der gik ikke lang tid, før en gruppe frivillige havde henvendt sig til mig og sat arbejdet i gang, fortæller hun.

Et enkelt møde, og en masse “snak” og ideer med konkrete handlinger bag via Messenger, senere, var en messeplan stort set køreklar.

Pakhuset blev målt op, og der blev talt 20 stande op. I løbet af få dage i januar var de fleste solgt, og den første februar kunne arrangørgruppen melde alt udsolgt.

– Vi tilbød i første omgang pladserne til butikkerne her i Algade, så de kunne få lov at gøre opmærksom på sig selv. Men andre henvendte sig også, så vi kunne melde udsolgt her i februar, siger Yvonne Nielsen.

Nu glæder hun og de andre sig til at opleve den ægte messestemning fra de gode gamle dage i hallen.

– Hvis det bliver en succes, håber vi at gentage det næste år, måske ude i hallen, hvor der også er plads til de frivillige foreninger og endnu flere erhvervsdrivende, lyder det fra initiativtageren.

Seneste nyheder